Beszóltak

  • Skoda_130_GL (törölt): EZ egy 1982-es Skoda 120 GLS. Nagyon jól megcsi... (2011.08.16. 11:40) Szezonális
  • pukancs: hehe :) (2011.04.17. 20:20) Ismétlés a tudás anyja
  • pukancs: www.youtube.com/watch?v=hDk5miCxZKI (2011.04.17. 20:13) Kedves Walter!
  • pukancs: de gondolj bele beleköltesz x összeget és 2x-ért... (2011.04.17. 19:35) Temetők?
  • pukancs: azta mindenit mekkora kincsek (2011.04.17. 19:34) Temetők?
  • Utolsó 20

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem





Láncra a kis szarossal!

2010.05.24. 13:49 | prokee | 17 komment

Címkék: porsche baleset baromállat

Legalábbis, ha autós újságíró vagy, a csemetéd pedig a kelleténél kíváncsibb.

A kanadai The Globe and Mail újságírója, Peter Cheney azon kevés szerencsések egyike, aki hazavihetett háromnapos tesztre egy 180.000 dollár értékű Porsche 911 Turbo-t. Cheneynek volt már szerencséje ilyen autóhoz, de még sosem vezette. Nem csoda hát, hogy örömmel vegyes kíváncsisággal hajtott haza az autóval aznap este.

A 16 éves ifj. Cheney szintúgy igen kíváncsi volt az autóra. Reggel apja tudta nélkül magához vette a kulcsot, hogy legalább a motor hangját meghallgassa. Az autó azonban a helyi szokásokkal ellentétben kézi váltóval rendelkezett, a kar pedig az egyes fokozatban volt.

Cheney dolgozni indult volna, ám fia osont be a nappaliba, arcán a pánik jellegzetes arckifejezésével. Néhány összefüggéstelen szót mondott csak, de közte volt a "Porsche" is. Az újságíró rosszat sejtett. Kisétált a garázsba, és ezt látta:

Az ifjú titán rakétaként lőtt ki a zárt garázsajtón, 11.000 dollárnyi kárt karcolva a sportautóba, bónuszként pedig 2700 dollárnyi javítandót előállítva a garázsajtóban.

A The Globe and Mail becsületére legyen mondva, korrektül megírták az egész sztorit. A 16 éves kaszkadőr büntetése végül annyi lett csupá, hogy neki kell kifizetnie a garázsajó javításából 750 dollárt. Atyai pofonokról nincs hír.




A bejegyzés trackback címe:

https://filiaexpressz.blog.hu/api/trackback/id/tr72027553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moleman 2010.05.24. 14:27:07

Amerika, mit vártok...
A kölyök eleve titokban megy, tudja h olyat csinál amit nem szabadna, és még hülye is... No comment.

yenoee 2010.05.24. 14:42:59

@Moleman: Á, nálunk sosem fordulhat elő ilyesmi. Kizártnak tartom én is.
Például nálunk forint van.

pickapu 2010.05.24. 15:23:49

Nekem lányom van, biztos nem fog ilyet csinálni... Talán nem. :)

yeti 2010.05.24. 15:39:07

@pickapu: Akinek fia van annak egy fiú miatt kell aggódnia.Akinek lánya van annak az összes fiú miatt:)

Moleman 2010.05.24. 16:37:13

@yenoee: Dehogynem fordulhat, cask jóval kisebb eséllyel :D
Csak ha itt egy fiúgyermek érdeklődik az autók iránt, az már 12 évesen tudja melyik pedál mire való, és nem csodálkozik rá h mi az a harmadik ott bal oldalt, biztos kézifék...

STi-2009 2010.05.24. 16:54:33

Nesze neked ÁÁmerika...Balfaszok lakják, akik csak a féket meg a gázt ismerik...Mint Pákó is, aki nem tudja, mi az a tengelykapcsoló...
Rettenetesen elvertem volna a kúvakölköt :DD

XSB 2010.05.24. 20:22:04

Ha elolvastátok volna a cikket, tudnátok, hogy nem lenyúlta a kulcsot, hanem az apja adta oda neki, hogy a haverjával kipróbálja a hifit, ahogy az összes kocsiban. Bepöccintette a motort. ÉS? Te meg bírnád állni egy 911-ben? Nem.

Az pedig, hogy egyesben volt, az apja hibája. Mindenkit úgy tanítanak vezetni, hogy kézifék be, sebességből kidob. Nem véletlenül.

Az pedig, hogy a Porsche elengedte a kár megtérítését, szerintem nagy gesztus.

zalkapone 2010.05.24. 21:01:44

@XSB:

"Mindenkit úgy tanítanak vezetni, hogy kézifék be, sebességből kidob. Nem véletlenül."

Én nem így tanultam. Sőt! Kifejezetten tilos volt a kéziféket behuzigálnom. Főleg esős időben, és télen. Mondván berohad, vagy befagy. Manapság ilyen már nincs, az igaz. Most az elektronikus kézifék szoftvere szívatja az embert, időjárástól függetlenül...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.05.25. 13:09:39

Kréziféket csak akkor húzzuk be ha nagyon muszáj(nyáron,száraz időben), kalapálgassa utána a féket az,akinek két anyja van.....

Kifordított kacagány 2010.05.25. 16:14:15

@Moleman: én még emlékszem olyanra, hogy elloptam apám motorját és akkoriban a korosztályom nagy része hasonlóan cselekedett. mindannyian tudtuk, hogy tilosban járunk, de attól még nagyszerű élmény volt. pedig hol vagyunk mi amerikától.
azt még nem nagyon tudtuk, hogy hogyan működik, de kreatívak voltunk és rájöttünk magunktól.

pickapu 2010.05.25. 18:25:26

@Kifordított kacagány: Én a bátyám motorját csórtam el, aztán a haverommal cseréltünk egy körre, persze hogy ő esett el vele. Nem volt könnyű kidumálni a letört kuplungkart, meg a tükröt.

Krisi 2010.05.25. 20:48:52

@XSB: a garázsban soha nem szoktam behúzni a kéziféket, mindig 1-ben hagyom. így ha kicsit beljebb kell tolni akkor ajtó kinyit, jobblábbal megnyomom a kuplungot, ballal pedig elrugaszkodok ekkicsit és így pár centit jól lehet mozgatni a kocsit :)

a történet meg tipikusan ámerikai: rendes magyar autóbuzi gyerek (itt is autómániás volt a kölök, hiszen érdekelte a motor hangja) már elméletben el tudja vezetni a kocsikat, és azt mindenképp tudja, hogy a 3 pedál közül melyiknek mi a feladata. én ennyi idős koromban már ki tudtam tolatni a garázsból, de szerintem ezzel itt nem vagyok egyedül :D

Kifordított kacagány 2010.05.25. 21:44:13

@pickapu: én akkor tanultam meg, hogy semmilyen géperejű tárgyat nem adunk kölcsön, mikor kölcsönkértem egy körre az osztálytársam vadi új bejáratós simsonját. ugyan a lelkemre kötötte(és mindenki másnak), hogy még bejáratós, ne nagyon gyötörjük, de amint takarásba értem, rögtön csutkára rántottam a gázt és megnéztem, hogy megy(mint ahogy mindenki más is, ez a srác távozása utáni beszélgetésből rögtön kiderült)

@Krisi: két bevésődéses emlékem van automata témában. az egyik az, hogy siettemben ráléptem a "kuplungra", aztán majdnem kiestem a szélvédőn, a másik meg mikor automatából visszaültem a ladába, egy hosszabb egyenes után elbambultam és csak ráléptem a fékre, majd néztem bután vagy két másodpercig, hogy miért is kezdtünk el ugrálni. azóta nem volt hasonló, de úgy érzem kellett ez a két eset, hogy helyükre kerüljenek a dolgok. simán el tudom képzelni, hogy a gyerek esetleg még tisztában is volt vele, hogyan működik a gép, de a nagy izgalomban, hogy meghallgathatja a dorombolását, nem jutott eszébe, hogy esetleg sebességben is lehet.

Rocko- 2010.05.25. 22:00:11

@Krisi: "jobblábbal megnyomom a kuplungot, ballal pedig elrugaszkodok ekkicsit és így pár centit jól lehet mozgatni a kocsit :)"
ezt addig fogod játszani, amíg egyszer jobb lábbal kuplungozva, de járó motorral akarsz előrébb gurulni "csak egy kicsit", aztán amikor fékezni kéne, rájössz h csak egy láb van bent, azzal v kinyomod a kuplungot (és gurulsz tovább) vagy fékezel, de akkor ráengeted ak uplungot egyesben.

hát nos, ő, egyszer csináltam ilyet. csak egyszer. azóta mindig, mindenhol megfelelő pozícióban, még tolatáshoz is övet.

Kifordított kacagány 2010.05.26. 18:03:52

@Rocko-: nem mondta, hogy járó motorral tologatná az autóját.

Rocko- 2010.05.26. 19:36:10

@Kifordított kacagány: tom.
csak hasonoló az eset. okulandó írtam le.

Krisi 2010.05.27. 13:32:09

@Rocko-: háde pont az a lényeg, hogy ilyenkor 12 centi miatt nem kell beindítani a motort, és ezzel megmentek két fókabébit meg három jegesmedvét :)
viszont az eset tanulságos
süti beállítások módosítása