A motorsporton belül mindig is külön helyet kapott a szívemben a 50 ccm kategória. Nem is hinné az ember , hogy mennyi komoly fejlesztés látott napvilágot már a hatvanas években. Persze, hiszen abban az időben már több márka /Kreidler , Suzuki, Honda, Yamaha, Jamathi, Derbi stb./ harcolt a világbajnoki címért. Igazából 1969-ig nem is voltak kötöttségek, ezután kezdődött az egyhengeres korszak. De addig...
Annak idején olvastam egy prototípusról, amit a állítólag a Honda készített még a 60-as évek végén és olyan paraméterekkel rendelkezett ez a kis masina, hogy a megvalósítása minden képzeletet felülmúlt. Induljunk ki a Honda RC166 típusából - nagyon sikeres motor volt -, ahol 250 ccm-hez hat henger tartozott és ezek után képzeljük el hogy egy 50 ccmhez pedig négy. A blokk 25 LE volt és 25000 ford/perc volt a max fordulatszáma! Sajnos ezen néhány infón kívül semmi nem támasztja alá, hogy létezett.
Viszont a Suzuki efféle próbálkozásait már képekkel bizonyíthatom. Ellenben itt "csak" 3 henger van.
Suzuki RP68 1968
3 henger - 20000 ford/perc - 20 LE
Kentek rendesen
50 ccm
A dugó 28 mm átmérőjü!
A váltó 14 sebességes, a viszonylag szűk nyomatéktartomány miatt
Ja, 200 km/h volt a végsebessége!!!!
Beszóltak