Beszóltak

  • Skoda_130_GL (törölt): EZ egy 1982-es Skoda 120 GLS. Nagyon jól megcsi... (2011.08.16. 11:40) Szezonális
  • pukancs: hehe :) (2011.04.17. 20:20) Ismétlés a tudás anyja
  • pukancs: www.youtube.com/watch?v=hDk5miCxZKI (2011.04.17. 20:13) Kedves Walter!
  • pukancs: de gondolj bele beleköltesz x összeget és 2x-ért... (2011.04.17. 19:35) Temetők?
  • pukancs: azta mindenit mekkora kincsek (2011.04.17. 19:34) Temetők?
  • Utolsó 20

Totalcar

Nincs megjeleníthető elem

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem





Allergiás-e vagy?

2010.09.11. 09:12 | feketenap | 6 komment

Címkék: autó buhera allergia szerelés parlagfű pollenszűrő

Ha minden parlagfűre allergiás autóbuzi adna egy huszast, nem kéne azon gondolkodnom, hogy megéri-e pollenszűrőt rakni a kocsimba. Én ugyan nem produkálok fuldoklással egybekötött tüsszögőrohamokat, de van a családban, aki nehezen viseli a polleneket. Ezért most a segítségüket kérem, kíváncsi vagyok az allergiás olvasók tapasztalatára! Ez persze nem zárja ki, hogy mások is írjanak!

Tehát adott egy autó, amiben nincs pollenszűrő gyárilag, de a helye megvan. A szerkesztőségben két alkatrészes szaki is akad, akik egyből ajánlottak megfelelő darabot. Azonban a legolcsóbb is kb. 5000.- Ft. Most így iskolakezdés után, 227 forintos franknál meggondolom, hogy mire adok ki pénzt. Ezért érdekelne, hogy akinek pollenszűrő van a kocsijában, az tapasztalta-e valódi, jótékony hatását ennek az eszköznek? Mert közben felhomályosítottak, hogy a ruházattal, hajon, stb. akaratlanul is bejuttatjuk a kocsiba a polleneket, tehát a pollenszűrő nem garancia semmire.

Valóban csak parasztvakítás lenne? Csak francia hóbort? Azt hiszem legalább is, náluk volt elérhető először szériaautóban. De lehet, hogy nem, bár lényegtelen. Tényleg semmit sem ér, csak újabb beszállító zsebébe tömjük a pénzt? Kérem, írják megtapasztalataikat!




A bejegyzés trackback címe:

https://filiaexpressz.blog.hu/api/trackback/id/tr922282434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2010.09.11. 09:41:18

Ha az idő engedi, mindig résnyire eresztem valamelyik ablakot, így nálam szerintem tök mindegy, van-e szűrő, vagy nincs. Ilyenkor szeptemberben nekem is szokta csavarni. Meg ha jobban utána gondolunk, a ruhánkkal még a szövetkárpitba is jól bele tudjuk dolgozni ezeket a finomságokat. Autót meg nem porszívózunk mindennap.

korzo 2010.09.11. 10:17:24

Nekem van allergiám is, meg pollenszűrőm is. Hatékonyságáról nem tudok nyilatkozni, mert légkondim meg nincs :-) Jobban mondva, amiben van, abban meg nincs pollenszűrő.

Azt nem tudom, hogy ki kezdte, de szinte biztos, hogy nem a franciák. Hisz' a '78-ban bemutatott saab 900-asomban már széria volt, az XM-embe meg még rendelhető se volt anno.

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.09.11. 10:23:49

Elmondhatatlanul allergiás vagyok, és van az autóban pollenszűrő, és klíma is. Augusztus végén, szeptember elején akár a hajamra is kenhetem, semmit sem ér ugyanolyan szarul vagyok. De cserék alkalmával látom mennyi szart felfog, és ha már az nem jut a szellőzőrendszer belsőbb rétegeibe, akkor szerintem már megérte. Használtam aktív szeneset is, semmi különbséget nem éreztem.
Amikor a parlagfű virágzásával együtt "számunkra" eljön a qrva világ, akkor szerintem tök mindegy mit csinálsz. Illetve ha teheted, és egy hónapra lemehetsz a tengerpartra, akkor az megoldás. A többi nem ér semmit...

rognork 2010.09.11. 11:16:42

szvsz a pollenszűrő csak a nevében szűri a pollent. nekem van, nemtom használ-e, de legalább megfogja a sok szutykot, ami a ventillátor felől jönne. eléggé hervasztó volt a régi stiftben, amikor nagy fokozaton száraz falevelek repkedtek minden felé. a mostani autómban párszázas tétel, tehát inkább faragj át egyet.
a másik gyanúm az, hogy ezek a cuccok messze nem igaz pollenszűrők. sima papírszűrő, körbe egy kis gumis szivacstömítéssel. ha jobbat akarsz, akkor bele kell faragni egy hepa szűrőt (ami a közhiedelemmel ellentétben nem a hepatitisből jön). ezt szerintem otthon is meg tudod csinálni, pl klímások is foglalkoznak zsákos szűrőkkel. ha tényleg jót akarsz akkor több lépcsőben egymásra lehet pakolni, csak a ventillátor valszeg nagyobb fokozaton kell majd járatni a nyomásesés miatt.

2010.09.11. 14:01:15

Nekem is van pollenszűrőm, és klímám is, igaz nem vagyok allergiás így nem igazán tudok nyilatkozni. Azt viszont látom, hogy pollenszűrő cserekor mennyi szutyok van rajta, és ez mind bement volna az utastérbe nélküle. Szerintem jó dolog, bár a pollen úgyis bemegy a lehúzott ablakon, a hajunkon, ruhánkon keresztül.

Kifordított kacagány 2010.09.14. 05:17:56

én ezt úgy szoktam, hogy a sok szutykot ami bemegy a másik sok szutyokkal, amit a lábamon behordok egyszerre porszívózóm ki;)
süti beállítások módosítása