Réges-régen történtek még csodák és születtek is! Honecker-Brezsnyev csókja pecsételhette meg azt a projektet, ami aztán létrehozta a két ország együttműködésében ezt a förtelmet.
Az eredményt látva a szikra - usankás - barátainknál pattanhatott ki, pedig az alapok Zwickau-ból származnak. Nyolc kerekű Trabant? Még nevéről sem nagyon tudni ennek a kétéltű járműnek, mondjuk nem is csoda, hiszen a közös koprodukcióban készült szerkezet széria gyártást nem élt meg - két darab készült belőle. A hajtáslánc bemutatásával is gondjaim vannak, különböző források más-más erőforrást emlegetnek, ez alapján választhatunk a (kétütemű) Trabi és a (négyütemű) Ural motorok között. Ami biztosnak tűnik, hogy bármelyik is volt benne, abból kettőt építettek be.
Ez viszont előre vetíti azt a feltételezést, hogy két keréknél több lehetett meghajtva, de melyik, vagy melyikek? Ami a képekről tisztán látszik, annyi, hogy csak a két első kerék kományozható és - szerintem - a feljebb lévő két tengely szabadonfutó, hajtást pedig az első esetleg hátsó tengely is kaphatott. A két mankó tengelynek nem sok értelmét látom de ebből a rettenetből nem nézek ki többet. Egyébként a tetején lehet beszállni.
Terepezésben jártas olvasóinktól szívesen látunk - olvasunk gondolatokat és természetesen ellenérveket. Úgy is csak feltételezések maradnak ötleteink, mivel ellenőrizni nem tudjuk őket, a szerkezet 2007-ig egy orosz múzeumba vesztegelt, majd a bezárása után utcára került, azóta nem látta senki! Csodálkozunk?
Beszóltak